Sunday 7 September 2014

12 punca lemah tenaga batin




Punca masalah lemah tenaga batin boleh disebabkan oleh psikologi atau fisikologi. Dari segi fisiologi, ketegangan zakar adalah melalui mekanisma hidrolik berasaskan darah memasuki dan dikekalkan dalam zakar, dan terdapat pelbagai cara ia terhalang, kebanyakannya boleh dirawat. Mati pucuk psikologi adalah di mana kegagalan tegang disebabkan pemikiran atau perasaan dan bukannya kegagalan fisikologi; dan ini sering kali boleh diatasi. Dalam masaalah mati pucuk psikologi, terdapat kesan plasebo yang jelas.

12 penyebab lemah syahwat
1. Lemah disebabkan kurang hormon
o semakin tua semakin kurang hormon
2. Lemah disebabkan karenah suami isteri
3. Lemah disebabkan sarung (kondom)
o gelora seks berkurang kerana kurang rangsangan
4. Lemah disebabkan penyakit otak
5. Lemah disebabkan kuat berfikir
6. Lemah disebabkan kuat melancap
o nafsu syahwat menjadi lemah
7. Lemah disebabkan Rohani
8. Lemah disebabkan jijik (kotor)
9. Lemah disebabkan gagal bercinta
10. Lemah disebabkan kecewa
11. Lemaj pada malam pengantin
12. Lemah kerana takut
Lemah syahwat atau tenaga batain ialah ketidak sanggupan org lelaki melakukan persetubuhan dengan sempurna kerana zakarnya tidak cukup tegang atau langsung tidak tegang. Lemah syahwat ini merupakan suatu gejala yang paling membimbangkan dalam kehidupan berumahtangga.

Kajian telah menunjukkan 2.4 juta lelaki rakyat Malaysia menghadapi masalah lemah tenaga batin . Masalah utama yang di hadapi adalah kegagalan untuk bertahan lebih lama serta tahap ketegangan yang memuaskan.

Akibatnya , 60% wanita mengadu tidak dapat kepuasan seks sepenuhnya semasa "berlayar". Namun perasaan tersebut diketepikan demi menjaga hati pasangan.

Penis ini sebenarnya ia akan naik dan turun dengan semulajadi kerana itu sudah ciptaannya dan tidak perlu dicemari dengan bahan kimia yang tidak tahu dari mana unsulnya.Seks yang teratur juga boleh membantu rangsangan kerana ia terjadi apabila minda bergambung bersama perasaan dan terbentuklah perasaan yang bersama dengan nafsu.Tidak dinafikan ramai yang inginkan kebahagiaan didalam rumahtangga dan takut perkara yang tidak diingini berlaku hanya disebabkan ketidak puasan pasangan sesama sendiri.
Oleh itu tolenrasi juga penting didalam perhubungan intim suami isteri dengan mengabungkan usaha dan menolak sifat bosan serta letih.Sekiranya di awal rangsangan bersama dengan pasangan sudah nampak tidak berjaya untuk ke peringkat klimak atau terus layu (kendur) walaupun baru bermula, jangan sama sekali mewujudkan sifat berputus asa dan semaikanlah didalam usaha dengan perkataan CUBA, akan membantu lagi.
Lemah syahwat ini memang satu perkara yang menakutkan baik lelaki atau perempuan namun kalau pengurusannya dan kebajikannya dijaga dengan betul ia dapat dicegah daripada berlaku.Bagi wanita,sex nya bergantung kepada gerakkan suami memulakan langkah demi langkah kerana wanita mempunyai perasaan yang ingin di belai dengan manja berserta dihormati sebagai isteri barulah luahan rasa itu dapat bersemi.Elakkan dari pertelingkahan yang membuta tuli kerana ia akan membuatkan perasaan benci dan menolak rangsangan untuk bersama.
Sekiranya lelaki yang mengambil mudah tentang tenaga batin dan hanya melepaskan diri sendiri sahaja akan mengundang pemberontakkan dan akan membuatkan pasangan bosan,disitulah bermulanya tiada ransangan.Bila dah tiada rangsangan bermulalah terjadinya lemah syahwat hanya disebabkan perbuatan acuh tak acuh dalam hubungan intim.
Hakikatnya perkara ini terjadi atas dasar kesalahan diri sendiri yang pada mulanya sekadar ingin lepaskan batuk di tangga sehingga membuatkan pasangan disebelah menderita.Derita syahwat ini ada yang malu untuk diceritakan walaupun dengan pasangan sendiri kerana ini semua adalah perkara yang sensitif dan peribadi.Sifat bosan sering berlaku dalam perhubungan terutamanya wanita yang banyak kali kecundang disebabkan kurang keprihatinan suami yang hilang selepas selesaikan pancutan air mani dan isteri dibiarkan terpinga-pinga untuk mendapatkan belaian yang seterusnya bagi merasai bersama keindahan.
Namun belaian yang di ingini di balas dengan dengkuran kepuasan suami.Disini akan menganggu emosi si isteri dan akan mengundang sakit hati.Ada bidalan mengatakan sekiranya inginkan orang menghormati kita,kita perlu menghormati orang itu terlebih dahulu.Bila dah merajuk barulah termengah dan mencari jalan keluar sehingga sanggup menambahkan bebanan sampai membenarkan urutan tradisional menyentuh kemaluan sendiri namun gelombang yang indah bertukar kepahitan.

2 comments:

  1. KHASIAT BUAH TUNJUK LANGIT

    Swietenia Atau pun dipanggil buah tunjuk langit merupakan genus pokok dari keluarga chinaberry, Meliaceae. Genus ini dinamakan sempena nama seorang doktor Austria - Belanda Gerard van Swieten (1700-1772).

    3 BAHAN AKTIF PENTING

    FLAVONOIDS daripada kandungan khasiat buah tunjuk langit semakin terkenal di kalangan para saintis dunia dengan keupayaannya meninggikan dan meningkatkan taraf kesihatan manusia. Ia terdapat di dalam pelbagai jenis tumbuh-tumbuhan dan buah-buahan termasuk tumbuhan herba yang dikenali ramai iaitu Ginkgo biloba dan Eurycoma longifolia (Tongkat Ali). Bahan Flavonoids yang tinggi di dalam buah Mahogany mengandungi bahan enzim semulajadi yang dapat merangsang pembukaan pembuluh darah bagi melancarkan perjalanan darah ke seluruh badan serta membekalkan nutrisi dan oksigen lalu bertindak sebagai enzim anti- pengoksidaan.

    SAPONINS adalah enzim semulajadi yang wujud di dalam khasiat buah tunjuk langit seperti sabun atau pelincir yang membantu melicinkan perjalanan darah keseluruh tubuh badan. Saponins di dalam buah Mahogany dapat mengurangkan lemak dan kolesterol pada dinding saluran darah bagi melancarkan perjalanan darah. Keadaan ini akan membantu menguatkan fungsi jantung di mana peningkatan sistem imuniti dan pengurangan tahap pembekuan gula dalam darah akan berlaku. Kandungan bahan Saponins yang tinggi ini juga boleh didapati di dalam makanan herba yang disanjungi dunia iaitu herba Ginseng Panax.

    BITTER ALKALOIDS di dalam Buah Tunjuk Langit ada unsur organic yang mempunyai sifat perubatan semulajadi. Buah ini adalah amat pahit jika dimakan begitu sahaja. Rasanya pahit adalah disebabkan oleh kandungan bitter alkaloids yang tinggi di mana ia membuatkan darah di dalam badan berasa pahit dan membantutkan pertumbuhan pelbagai jenis virus dan bakteria yang menjadi penyebab utama kepada pelbagai jenis penyakit. Ini akan membantu pembinaan secara matang sel-sel darah putih di dalam tubuh manusia untuk memperkukuhkan sistem imunisasi tubuh badan bagi menghalang dari serangan organisma-organisma yang tidak baik.

    Fungsi-Fungsi Utama Flavonoids

    Mengurangkan tahap gula dalam darah
    Menyeimbangi kandungan gula dalam darah
    Memperbaiki kelancaran peredaran darah
    Menyingkirkan redikal bebas dalam tubuh badan
    Memperbesarkan dan menguatkan keanjalan saluran darah
    Mengurangkan kandungan kolestrol yang tidak baik di dalam darah

    Fungsi-Fungsi Utama Saponins
    Mempertingkatkan daya tubuh badan (daya imuniti)
    Merangsangkan perembesan insulin dari pankrias
    Mempertingkatkan fungsi pembinaan darah
    Menangani kekejangan otot di dalam saluran pernafasan
    Melancarkan sistem saluran pernafasan
    Mempertingkatkan daya penghasilan sperma kaum lelaki
    Memperbaiki sistem peredaran darah
    Menyah toksid dalam badan (detoksifikasi)
    Mengelakkan kemabukan dan keracunan
    Mententeramkan fikiran dan otak

    ReplyDelete
  2. Salam...Sy ada menjual buah tunjuk langit gred A..sekitar 250 biji sehinga 300 biji sebungkus harga cuma rm30....cepat dan pantas sy hantar guna kan pos laju.call or msg sy xpun wasap sy kt 0174687570(mohd zuhairi)

    Kebaikan buah tunjuk langit terlalu banyak...melancarkan darah...buang angin..pulih kn tenaga batin untuk lelaki..meningkatkan tenaga dan mencergaskan badan bagi lelaki dan wanita yang berumur berkesan lebih hebat berbanding tongkat ali...mencuci buah pingang..kurangkn kolestrol..menurunkan darah tingi..buah ini selamat di makan...rahsia rahsia orang terdahulu untuk kekal sihat..berasal dari pohon mahogany di dalam hutan

    Buah tunjuk langit mempunyai nilai perubatan yang tinggi, disahkan melalui kajian saintifik oleh ahli Biokimia Amerika, Dr Larry Brookes (1996). Kebelakangan ini ia telah digunakan oleh pakar perubatan dan doktor dalam bidang perubatan dan diiktiraf sebagai antara makanan kesihatan terbaik.

    Buah yg sy jual adalah asli...bukan pil bukan kapsul tapi dalam bntuk biji2 kuaci mahogany....sehari cukup sebiji untuk kesihatan.sesiapa pun boleh amal kan...
    Keluaran sy adalah asli..nama syarikat sy JUTAWAN HERBS NO PENDAfTARAN SYARIKAT SAYA PG 0346818-W NAMA PEMILIK MOHD ZUHAIRI BIN NOORDIN

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...