Tuesday 28 January 2014

Rahsia sensasi Kepuasan wanita

Orgasme perempuan adalah sebuah misteri yang tidak dapat diungkapkan oleh lelaki.
 Namun, kini melalui kaedah imbasan terbaru, para pengkaji semakin hampir mengungkap rahsia kepuasan wanita.

Dalam sebuah penelitian, para pengkaji melakukan imbasan pada otak perempuan, terutama di bahagian korteks sensor. Bagian tersebut adalah kawasan otak yang ada kaitan dengan perasaan dan naluri wanita, seperti ketika seorang wanita mendapatkan rangsangan seksual.

Hasilnya didapati  ketika mendapat rangsangan di bagian vagina dan klitoris, ternyata bagian otak yang aktif berbeza. Ini bererti seorang wanita akan merasakan sensasi yang berbeza ketika dua bagian organ intimnya itu dirangsang.

Manakala rangsangan pada puting payudara mengaktifkan bagian otak yang sama dengan rangsangan pada organ genital. Itu sebabnya mengapa rangsangan terus-menerus pada bagian ini akan mempercepat tercapainya orgasme.

Seperti diketahui, pada perempuan terdapat orgasme vaginal dan orgasme klitoral. Orgasme klitoral dicapai dengan merangsang klitoris. Adapun orgasme vaginal dicapai jika daerah G-spot dirangsang.

Sebagian ahli berpendapat bahawa orgasme yang terjadi ketika hubungan seksual adalah kerana klitoris yang dirangsang oleh alat kelamin pasangannya. Sebagian ahli lain menyatakan baahwa orgasme pada perempuan terjadi sebagai proses gabungan antara orgasme klitoral yang kemudian disusuli dengan orgasme vaginal.

Sebab itulah lelaki seharusnya mempelajari titik-titik sensitif yang disukai pasangannya.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...